środa, 26 czerwca 2013

Zdrowe śniadanie

-Madzia! Śniadanie zjedz.
-Mamo! Po pierwsze - nie jestem głodna, a po drugie - spóźnię się na wf.
I wybiegła do szkoły.

Miałyście kiedyś taką sytuację?
A może zawsze tak jest?
A może nie jecie rano śniadania, bo kanapki są "nudne" i jecie je codziennie?
Niestety jak to się mówi:

"Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, kolację jak żebrak"

Mi to zawsze "wpajano" do głowy. Ale zgodzę się z wami, że kanapka z szynką/serem jest nudna, gdy jemy ją codziennie.
Więc co zrobić, by śniadanie było:
smaczne
zdrowe
ciekawe
szybkie?
Dobra - powiedzmy, że jest weekend. Wyjątkowo masz trening przełożony na inną godzinę :)
Co powiecie na musli? Ale nie te z paczuszki z kawałkami czekolady! Oczywiście jeżeli macie już "pomysł" może być to danie "expresowe".
Kupmy płatki owsiane, żytnie, orkiszowe, jęczmienne albo co tam lubicie :) A teraz do roboty - mieszamy! Dodajemy owoce (suszone) np. daktyle, żurawina, morela, rodzynki itp. oraz orzechy.
PS: Ja polubiłam żurawinę, ale zakochałam się w pistacji :)
A może wiórki kokosowe?
Zalewamy mlekiem, kefirem, jogurtem naturalnym i "ta dam".
Za pierwszym razem trzeba pokombinować :)

Trenujemy!
Ćwiczyć na głodzie? NIE WOLNO! Śniadanie daje nam ENERGIE.
Ciemne, pełnoziarniste pieczywo z miodem.
Hmm... ale nie wszyscy lubią miód (patrz: autorka:)) Może banan?
Możecie również wypić kawę! (chyba, że nie lubicie) Zaskoczenie? Węglowodany  złożone z kofeiną idealnie zwiększają zapas glikogenu w naszych mięśniach.
"Mamo nie jestem głodna"
Koktajl.
Potrzebujemy tylko blendera mleka i owoców. Nalewamy mleko, wsypujemy owoce i do dzieła!
Mam nadzieję, że śniadanie na zawsze zagości na waszych stołach.
Życzę wam smacznego!!!
Źródła:
fitness.sport.p

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz