sobota, 17 maja 2014

Napoje izotoniczne VS woda

Kuszą nas kolorowymi opakowaniami i wydają się być świetną opcją po treningu!
Tak, to napoje izotoniczne i właśnie im poświęcę setną  notkę po długiej przerwie na blogu Zdrowo i Wesoło.
Zaczniemy od suchej teorii i odpowiemy na pytanie "Co to właściwie jest?"
izotoniki to napoje  mające na celu:
* wyrównanie poziomu wody i elektrolitów
*uzupełnienie witamin i soli mineralnych, węglowodanów.
Co? Jak i kiedy?
Napój izotoniczny ma jak już czytaliście na celu uzupełnić to co z potem "zeszło" z nas w trakcie intensywnego treningu.
Izotoniki lepiej nawadniają od wody,ale czasem wypicie go nie musi być konieczne  , gdy tak naprawdę nasz organizm nie potrzebuje go do funkcjonowania np. po 3 km biegania, 10 minut treningu...
Jednak nawadnianie jest bardzo ważne. Bo chyba nie chcemy doprowadzić naszego organizmu do odwodnienia? A nie zawsze woda jest dobrym pomysłem , gdyż gęstość spożywanego napoju musi być zbliżona do gęstości osocza krwi po to, aby przyspieszyć jego wchłanianie przez krew. 
Warto uważać , gdy sięgasz po butelkę i rzucić okiem na skład, a jeśli pojawi się tam cukier odstawić na sklepową półkę, bo cukier to nic innego jak wytwarzanie insuliny w trakcie treningu i zatrzymanie procesu spalania.

A więc..wybieraj odpowiedzialnie lub... zrób izotonik w DOMU :) Zajmiemy się tym w kolejnym poście :)

 
Google grafika :)

INFORMACJE :) :
http://www.superstyler.pl/sport-i-dieta/napoj-izotoniczny-jak-zrobic-izotonik-napoje-izotoniczne-przepis-picie-wody/
http://ingliszmanka.wordpress.com/2013/03/05/napoj-izotoniczny-pic-czy-nie/